De nieuwe website corona-adviespunt.nl laat zien wat de coronacrisis met mensen doet. En biedt een platform voor hulp. Want verhalen die gedeeld worden, geven kansen om elkaar te helpen. Die hulp komt van gebruikers onderling, maar ook van professionals. Iedereen kan kosteloos vragen over zorgverlening en corona stellen aan adviseurs.
Het platform is een ontmoetingsplek voor mensen die in brede zin getroffen zijn door het coronavirus. Dat kan bijvoorbeeld wanneer iemand het virus zelf heeft (gehad), of anderen in hun omgeving. Maar ook indien er zorgen zijn om de versoepelde maatregelen, of wanneer er problemen ontstaan op het werk- of in de thuissituatie.
Corona-adviespunt biedt:
Hulp (van lotgenoten en professionals)
Tips en adviezen worden gegeven door gebruikers onderling. Daarnaast kan men een vraag aan een professional stellen over zorg in relatie tot corona (thuis of in een instelling).
Blogs
Persoonlijke verhalen van mensen die getroffen zijn door verlies, eenzaamheid of die juist in deze tijd aandacht vragen voor mensen met beperking.
Forum
Gebruikers kunnen zoeken tussen bestaande onderwerpen in het forum of er zelf een aanmaken.
Over de initiatiefnemers Corona-Adviespunt is een initiatief van Adviespunt Zorgbelang. Wij komen op voor de belangen van zorggebruikers en zetten ons in voor de kwaliteit en toegankelijkheid van zorg en welzijn. Dit doen we met onze onafhankelijke cliëntondersteuners, vertrouwenspersonen en klachtenfunctionarissen in heel Nederland.
Heeft u specifieke zorgvragen en/of vragen over corona? Bel dan het Adviespunt Zorgbelang (op werkdagen tussen 9-13 uur): 085 4 832 432
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.