Cliëntervaringsonderzoeken sociaal domein
Cliëntervaringsonderzoeken sociaal domein
Zorg kan altijd beter
Resultaat van het cliëntervaringsonderzoek
- De gemeente voldoet aan de richtlijnen voor wat betreft kwantitatieve en/of kwalitatieve (verplichte) cliëntervaringsonderzoeken, Wmo, Jeugdwet en Participatiewet.
- Op basis van ervaringen en cijfers op diverse onderwerpen komen tot stuurinformatie en verbetering.
- Concrete oplossingen vanuit inwoners- perspectief met behulp van innovatieve instrumenten hoe de gemeente (het morgen) nog beter kan doen.
Doelgroep
Inwoners van de gemeente die te maken hebben met het sociaal domein.
Omschrijving
Het uitvoeren van diverse cliëntervarings- onderzoeken binnen het sociaal domein. Enkele voorbeelden van onderzoeksmethoden:
- groepsmethodieken, waaronder focusgroep, panelgesprek met cliënten;
- shadowing, de cliënt wordt door een medewerker van Zorgbelang gevolgd terwijl een dienst wordt afgenomen;
- met ervaringsdeskundigen een bestaande situatie of een situatie uit het verleden analyseren.
- met mogelijkheid om vergelijkingen te maken:
- opwijk/team/dorpniveau
- tussen effect en/of tevredenheid per voorziening
- tussen PGB/ZIN
Doel
Betere zorg aan inwoners.
Dit aanbod is gericht op:
√ Beleidsevaluatie
√ Resultaatgebied: beleidsinformatie ervaren kwaliteit van leven
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.
"Er wordt op een constructieve wijze samengewerkt om vorm te geven aan het kwalitatief en kwantitatief onderzoek in de wijkteams. De samenwerking met Zorgbelang ervaar ik als zeer positief."
Henri de Boer, Amaryllis
Doorlooptijd
De doorlooptijd varieert van een tot zes maanden, afhankelijk van de vraag.
Kostenopbouw
U ontvangt na de intake een voorstel.

Vragen of een afspraak?
Bel of mail het secretariaat:
085 4 832 433
secretariaat@zorgbelang-fryslan.nl




