Voor VVT

Zorg kan altijd beter
Samen met de sector VVT: verpleging, verzorging en thuiszorg
Zorg kan altijd beter. En daarom werkt Zorgbelang Fryslân aan verbeteringen van de zorg in de provincie. De ervaringen van de inwoners van de Friese gemeenten staan daarbij centraal. Dit cliëntperspectief gebruiken we om samen te kijken hoe de zorg zo goed mogelijk georganiseerd en uitgevoerd kan worden.
Wij doen daarvoor veel onderzoek naar ervaringen en vragen naar verbetersuggesties. Verder geven we informatie en advies aan individuele zorggebruikers. En we initiëren en ondersteunen we diverse projecten zoals bijvoorbeeld over goed gevoed ouder worden en dementie.

Op de hoogte blijven?
Schrijf in voor onze nieuwsbrief
"Ik pleit voor meer voorlichting over de vraag: wat is Alzheimer."
Tjeerd Faber
Menukaart: alle producten op een rij
Wij helpen graag de zorg voor uw cliënten te verbeteren. Met de 'Menukaart VVT' hebben wij alle producten op een rij gezet. Of liever gezegd: in een matrix.
De menukaart geeft een overzicht van het aanbod ingedeeld naar uw beleidsfasering (beleidsvoorbereiding, beleidsuitvoering en beleidsevaluatie) en naar uw mogelijke doel bijvoorbeeld:
- Versterken cliëntparticipatie en medezeggenschap of
- Individuele ondersteuning of
- Beleidsinformatie ervaren kwaliteit van zorg.
Met welk doel gaan wij samen aan de slag?
Door te klikken op de oranje informatierondjes in de menukaart, ziet u wat er mogelijk is (er opent zich een nieuwe pagina). U kunt ook verder lezen onder de menukaart en het gehele aanbod bekijken.

Menukaart VVT
Hier ziet u de menukaart met ons productaanbod ingedeeld naar de beleidsfasering (beleidsvoorbereiding, beleidsuitvoering en beleidsevaluatie) en naar uw mogelijke doel:

Hoe kunnen wij helpen de zorg te verbeteren?
1 Versterken cliëntparticipatie & medezeggenschap
Om de cliëntparticipatie en de medezeggenschap te vergroten bieden wij de volgende diensten aan onderverdeeld naar:
- Beleidsvoorbereidend;
- Beleidsuitvoerend.

2 Individuele ondersteuning
Om cliënten individueel te ondersteunen bieden wij deze vier diensten aan op het gebied van beleidsvoorbereiding en beleidsuitvoering.
Een klacht is een kans
Een klacht is een kans om het beter te doen. En wist u dat goed klachtenmanagement leidt tot trouwere klanten?
Volgens de wet was u al verantwoordelijk voor een goed systeem voor de melding en het leren van fouten, controle op de kwaliteit van medewerkers en het vermelden van incidenten in patiëntendossiers. Per 1 januari 2017 dient u bovendien te beschikken over een klachtenregeling welke door een representatieve cliëntorganisatie is vastgesteld en goedgekeurd. Daarnaast dient u gebruik te kunnen maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris en draagt de wet u op u aan te sluiten bij een geschilleninstantie. Zorgbelang Fryslân kan u hierbij helpen.

3 Beleidsinformatie ervaren kwaliteit van leven
Om organisaties te ondersteunen op het gebied van het ervaren van de kwaliteit van leven bieden wij drie diensten aan:
Contact
Vragen over ons aanbod? Of is het tijd om kennis te maken en met elkaar in gesprek te gaan?
Laat uw gegevens achter en wij nemen snel contact op:
Vragen of een afspraak?
Harriet Hollander
Accountmanager VVT
085 4 832 433
hollander@zorgbelang-fryslan.nl




