Zorg kan altijd beter
Resultaat van clientervaringsonderzoeken
- De organisatie voldoet aan de richtlijnen voor wat betreft kwantitatieve en/of kwalitatieve (verplichte) cliëntervaringsonderzoeken, volgens het kwaliteitskader verpleeghuiszorg;
- Op basis van ervaringen en cijfers op diverse onderwerpen komen tot stuurinformatie en verbetering;
- Concrete oplossingen vanuit cliëntperspectief met behulp van innovatieve instrumenten hoe de organisatie (het morgen) nog beter kan doen.
Doelgroep
De cliëntgroep van de organisatie
Omschrijving
Het uitvoeren van diverse cliëntervarings-
onderzoeken. Enkele voorbeelden van onderzoeksmethoden worden gebruikt zijn:
- groepsmethodieken, waaronder focusgroepen, spiegelgesprek, panelgesprek met cliënten;
- ‘shadowing’, de cliënt wordt door een medewerker van Zorgbelang gevolgd terwijl een dienst wordt afgenomen;
- individuele interviews, al dan niet met rode loper.
Doel
Betere zorg aan de cliënten
Doorlooptijd
De doorlooptijd varieert afhankelijk van de vraag
Kostenopbouw
Maatwerk
Dit aanbod is gericht op:
√ Beleidsevaluatie
√ Resultaatgebied: beleidsinformatie ervaren kwaliteit van zorg
Informatie of vragen of een intakegesprek?
Arjan Rozema
Projectleider vanuit Zorgbelang Fryslân
085 4 832 432
rozema@zorgbelang-fryslan.nl
werkt op maandag t/m vrijdag