Cliëntvertrouwenspersoon
Cliëntvertrouwenspersoon
Zorg kan altijd beter
Resultaat van deze ondersteuning
- Cliënten en hun vertegenwoordigers met vragen en klachten over de zorg die zij ontvangen, hebben informatie, advies en ondersteuning van een vertrouwenspersoon gekregen of zijn verwezen naar andere instanties;
- Input voor beleidsverbetering door middel van jaar/kwartaalrapportage met overzicht van vragen, klachten, problemen en signalen;
- Voldoen aan de toekomstige wettelijke verplichting – volgens de geplande Wet Zorg en Dwang;
- Besparing van tijd en financiën; door inzet van vertrouwenspersoon kan escalatie van problemen en rechtszaken voorkomen worden.
Doelgroep
Mensen die vanuit de organisatie zorg ontvangen en hun vertegenwoordigers of naasten.
Omschrijving
Een cliëntvertrouwenspersoon biedt ondersteuning, zonder oordeel en zonder instellings- of overheidsbelangen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de eigen kracht van de cliënt. Samen wordt er gezocht naar een antwoord of oplossing bij vragen, problemen en klachten. De vertrouwenspersoon streeft hierbij naar herstel van verbinding tussen cliënt/ naaste en zorgverlener.
Vertrouwenspersonen versterken de kwaliteit van zorg. Zij signaleren en zorgen voor een terugkoppeling op de ervaren zorg.
Doel
• Het versterken van de positie van de cliënt.
• Verbetering van de kwaliteit van zorg.
Doorlooptijd
Gehele jaar
Kostenopbouw
Per abonnement of vast aantal uren
Tevreden klanten
Voor ondermeer deze organisaties vervullen wij de functie van onafhankelijk cliëntvertrouwenspersoon:
Ook cliëntvertrouwenspersoon namens uw organisatie?
Wij gaan graag met u in gesprek om kennis te maken en te kijken of we goed bij elkaar passen en de mogelijkheden te bespreken.
Deze ondersteuning is gericht op:
√ Beleidsuitvoering
√ Individuele ondersteuning
Vragen over dit aanbod?
Of wilt u kennismaken of een voorstel ontvangen, laat uw gegevens achter:
Vragen of een afspraak?
Herma Kooke
Accountmanager VVT & Zorgbelang Academie
085 4 832 433
kooke@zorgbelang-fryslan.nl