Training: werken vanuit cliëntperspectief

Training: Werken vanuit cliëntperspectief

"Hoe creëer ik draagvlak tijdens een vergadering?" 

"Er spelen dingen die niet op de agenda staan. Hoe ga ik daar mee om?"

"Hoe zorg ik voor een prettige sfeer tijdens een vergadering?"

Weten uw medewerkers hoe zij in de praktijk aan kunnen sluiten bij de leefwereld van de cliënt? Zijn ze zich goed bewust van het effect van interventies op de cliënt?

Omschrijving

Deze training leert medewerkers de nuanceverschillen tussen het 'betrekken van de cliënt in het plan' en het 'bieden van ondersteuning bij het plan van de cliënt'. 'Werken vanuit cliëntperspectief' maakt gebruik van de ervaringsdeskundigheid van de cliënt. Dat maakt de training uniek. De training gaat verder dan een theoretisch kader.

Doel

Medewerkers in ouderenzorg en thuiszorg zijn getraind in het werken vanuit cliëntperspectief.

Geïnteresseerd? Meer weten?

Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden voor uw organisatie:

Invalid Email
Invalid Number

Waar voorheen een groot deel van de regie bij de professional lag, krijgt de professional nu een ondersteunende en regie-versterkende rol die aansluit bij de cliënt.

Zorgbelang Fryslân merkt dat er nog steeds veel over de cliënt gesproken en beslist wordt, in plaats van met de cliënt samen.

Doordat deze nieuwe werkwijze al jarenlang door het Zorgbelang Fryslân gebruikt wordt, kunnen wij spiegelen vanuit ervaringsdeskundigheid. Door kennisoverdracht én door te spiegelen vanuit de ervaringen van cliënten, geeft Zorgbelang deze transformatie met deze training een verdiepingsslag.

 

Opzet

 

????? Hier kan ik niets over vinden. Ik wil graag een dergelijk tekst:

De training bestaat uit twee losse trainingsdagen, elke trainingsdag is opgebouwd uit 4 blokken.

Wat ik wel kan vinden is deze onlogisch tekst:

Doorlooptijd

 

Ervaringsdeskundigen zijn een spiegel voor de deelnemers, er wordt verdieping gegeven aan de cliënt centraal.

Tijdens deze training wordt gebruik gemaaktvan de ervaringskennis die is opgedaan vanuit o.a. focusgroepen (evaluatie Amaryllis, themathee, jeugdmonitor, signaleringen van vertrouwenspersonen, etc).

Doelgroep

 

Medewerkers van gebieds- en wijkteams.
Er kunnen aan de training minmaal 8 en maximaal 15 deelnemers meedoen.

Leerdoelen

 

  • 'de cliënt centraal' is niet alleen een begrip, maar ook een ervaring;
  • de deelnemer is zich meer bewust van wat zijn interventies met de cliënt doen;
  • de deelnemer kent en is bewust van de nuanceverschillen van 'de cliënt betrekken in het plan' en 'ondersteuning bieden bij het plan van de cliënt';
  • de deelnemer weet hoe in de praktijk ook daadwerkelijk aan te sluiten bij de cliënt.

Investering

 

Vanaf € 895 per dag. ????? Hoeveel dagen?

Deze tweedaagse training kost € 1.790.
Over onze trainingen hoeft geen BTW te worden betaald.

Contact

 

Heeft u vragen over deze training of wilt u kennismaken of een voorstel ontvangen, laat dan uw gegevens achter. Wij nemen zo snel mogelijk contact op:

Invalid Email
Invalid Number
pexels-photo-942418
pexels-photo-165907

Vragen of een afspraak?

Nynke Wilbrink
Accountmanager VVT

085 4 832 433
wilbrink@zorgbelang-fryslan.nl

65386366 - two blonde real teenage girl hanging out at summer together best friends, lifestyle people concept close up
people-office-group-team
Espresso
pexels-photo-567459
26028771_l